FAQ

Een overzicht van veelgestelde vragen.

Nog enkele onbeantwoorde vragen? Wij bundelen alvast enkele veelgestelde vragen in een handige FAQ.

In theory | Voor je met Instaclause aan de slag gaat

  • Hoe lang duurt het om de softwaretool van Instaclause te installeren?

    Instaclause is een cloud-oplossing. Er is dus geen IT-installatie vereist. Na het ontvangen van jouw akkoord en het door jou ondertekend contract, ontvang je (binnen de 24 uur) per mail je login. Met deze login kan je meteen aan de slag. Er is geen specifieke opleiding noodzakelijk. Instaclause is intuïtief en eenduidig. Wens je toch een extra toelichting? Dan voorzien wij dit met plezier. Als er bij de start specifieke koppelingen nodig zijn met een beheersysteem of voor de digitale tools voor ondertekening, dan brengen we dit samen in orde.

  • Hoe lang duurt het om een juridisch document op te maken?

    In 10 à 15 minuten doorloop je een volledige vragenflow. Tijdens deze flow stelt Instaclause je gerichte vragen, waarna we op basis van jouw respons de correcte clausules uitkiezen. Heb je de flow volledig doorlopen, dan ontvang je binnen gemiddeld 30 seconden minstens één kwalitatief juridisch document aangepast aan de laatste wetgeving en de specifieke noden van jouw klant.

  • Welke juridische documenten zitten er allemaal in Instaclause?

    Contracten, verslagen, formulieren, oprichtingsaktes, statuten, ...

    Ontdek hier een overzicht van onze juridische documenten.
  • Welke juridische documenten zijn er het laatst bijgekomen?

    Instaclause heeft een uitgebreid aanbod aan juridische verslaggeving en contracten op de maat van accountants. Dit neemt niet weg dat we verder nieuwe documenten blijven ontwikkelen. Daarnaast passen we steeds onze documenten aan, aan de evoluerende actuele wetgeving.

  • Werkt Instaclause met templates of modellen?

    Neen. Instaclause vult geen templates of modellen in. Met Instaclause creëer je juridische documenten op maat. Je doorloopt steeds een unieke vragenflow. Afhankelijk van jouw antwoord op een vraag, worden er nadien andere vragen gesteld en bijhorende clausules ingevoegd. Zo verkrijg je juridische documenten die naadloos zijn afgestemd op jouw situatie.

  • Zijn de juridische documenten steeds up-to-date?

    Ja. Ons team van juristen werkt de bestaande flows continu bij, zodat zij up-to-date zijn.

  • In welke talen is Instaclause beschikbaar?

    Instaclause startte met juridische documenten in het Nederlands. Sinds enige tijd zijn ook Franstalige juridische documenten beschikbaar. De tool is afgestemd op de Belgische wetgeving en houdt rekening met de Vlaamse reglementering, maar ook de Brusselse en Waalse. Accountancykantoren kunnen hun klanten hierdoor ondersteunen in het Nederlands en het Frans voor zowel de Vlaamse, de Waalse als de Brusselse wetgeving.

  • Kan ik gemakkelijk een demo inboeken?

    Zeker! Een kijkje nemen achter de schermen van onze Instaclause softwaretool? Boek een persoonlijke gesprek aan de hand van een demo. Een demo wordt persoonlijk en online georganiseerd en duurt maximum 1 uur. Tijdens deze interactieve meeting luisteren we naar jouw vragen, noden en wensen.

    Via de volgende link boek je eenvoudig een demo in

In practice | Tijdens het gebruik van Instaclause

  • Kan je jouw klant betrekken bij het invullen van een flow?

    Ja, je kan aan de hand van onze 'Vraag-klant functie' vragen delegeren je klanten. De klant krijgt jouw vraag of vragen te zien. Het antwoord van de klant komt rechtstreeks in de flow terecht, na verificatie door jou als accountant.

  • Kan je een flow ontgrendelen?

    Heb je een vraag verkeerd ingevuld? Bezorgt jouw klant je nog extra informatie? Wil je een antwoord van jouw dossierbeheerder verfijnen? Instaclause laat je toe om eenvoudig de flow te ontgrendelen en jouw juridisch document aan te passen. Klik op het slotje in de applicatie en heropen de flow. Zo kan je jouw antwoorden aanpassen en een nieuwe versie van het juridisch document genereren.

  • Zijn de gegenereerde documenten slechts eenmalig beschikbaar?

    Neen. De juridische documenten blijven beschikbaar in jouw cloudomgeving. Bovendien kan je elk document meteen downloaden in Word- of pdf-versie.

  • Ik wil nog iets toevoegen aan het gegenereerde document. Kan ik dit aanpassen?

    Je juridisch document kan je downloaden in een Word-versie. Dit betekent dat je nadien nog aanpassingen kan doorvoeren, mocht je dat alsnog wensen.

Support

Zit jouw vraag hier niet tussen? Nood aan extra begeleiding of support? Ons team staat voor je klaar.

Ook starten en eenvoudig juridische documenten creëren?


Boek hier jouw demo
Ook starten en eenvoudig juridische documenten creëren?

Een specifieke vraag voor jouw accountancykantoor?


Contacteer ons
Een specifieke vraag voor jouw accountancykantoor?